Resultat från Gimo!

En snabb liten update från utställningen i Gimo. Det var 10 långhår och 3 släthår RT anmälda.
Vi var på plats tidigt, och hann träna en bra stund innan det var dags. Han skötte sig bra i ringen, men krånglade lite när vi skulle gå fram och tillbaka. Superfint fritt ställande (som jag nu i efterhand kommit på att jag enbart ska göra, tills han arbetar upp ryggen bättre när jag ställer för hand), då domaren för kinkig på rörelser fick vi inget CK, men vi vann Juniorklassen med exellent. Och han var den enda av hanarna som fick exc. och vad jag vet den enda av långhår också! Det var bara en långhår som fick CK och det blev Lisa Henze med sin Kitty, och hon blev därmed BIR och fick sitt första CERT (off. debut) så stort grattis till dem!

Överlag är jag nöjd med debuten och vi fortsätter satsa på detta då jag vet att han har stor potensial!

Tog bilder med systemkameran men har tyvärr inte hunnit gå igenom dessa. Håll ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0