Ransäter

Plötsligt händer det!

Earnie går äntligen in och tar hem BIRet! Han skötte sig jättebra, så pass bra att jag till och med ville vara med i BIG-omdömningen, bara det att den var 4-5 timmar senare. Och när det väl var dags var han helt slut i hvududet, men det var jättekul att vara med i ett BIG i alla fall!
Detta betyder att han nu är färdigcertad innan 2 års ålder, vi har ännu ett par tävlingar till att åka på, men vi kommer nog ta det lugnare i höst!

Till helgen är det dags för U-SM och vi kommer delta i heelwork to music1 och freestyle1, det ska även hållas officiella tävlingar i samband med detta och jag hoppas han kan ta sitt sista uppflytt FS1 så han får sitt FD1. Har ju tagit det väldigt lugnt med freestyle-tävlingar detta år (detta blir hans 3e tävling) och tanken är att lägga av med fs efter diplomet och vänta tills han är redo för klass2. I heelwork tänkte jag satsa på diplomet till hösten och sedan fortsätta köra klass2 och lägga ner till klass3. Detta har jag dömt efter hur redo han är idag, vi kommer fortfarande träna och blir han en dag redo för fs2/htm3 så är det klart vi satsar!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0