Strängnäs utställning

Den 9e mars var det dags för årets första utställning! Var taggad till tusen och det var även Earnie, vilket brukar bli problematisk haha! Väl framme var han alldeles för hyper för att kunna visa upp sig. Som tur var så var vår ras först ut i ringen och vi hade tid på oss att träna och till slut fick jag ner honom på jorden! Jag var däremot helt ur gängorna och det hela slutade inge vidare.
Vi vann vår klass (sista gången i juniorklass) med Excellent och CK, men där slutade vår tur. Kenneth Ed som dömde hade valt ut flera hundar av Earnies typ och jag visste att det kunde gå hur som helst. Vid bästa hane stod han mest och hängde, ingen riktig attityd och vi slutade på 4:e bästa hane.

Den 31 mars är det dags igen och denna gång är det i Stockholm, Kistamässan rättare sagt. Dags för Earnies debut i unghundsklass. Dessutom ska jag inte bara ha med mig en hund, det ska bli superspännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0