Diverse planer

Idag gick vi sista kurstillfället för Emelie Joons i lydnad. Tycker han har utvecklats bra under kursens gång och han har nog mer potensial än vad jag tror (synd bara att jag tycker att det är så tråkigt med detalj-petning). Tur att Emelie är så inspirerande! I höst ska hon ha en inoff. lydnadstävling som vi tänkte vara med på, så nu har vi något att jobba på under sommaren!

Just detta år blir det lite av allt. Vi provar oss fram i de flesta grenar för att se vad han passar bäst för.
Just nu tävlar vi i freestyle klass1 (har ett uppflytt) och heelwork to music klass1, samt utställning MEN innan året är slut planerar vi att ställa upp i en dragtävling (om vi lyckas hitta någon inom 100 mil) samt gå anlagsprov i viltspår till hösten.

Vi tränar just nu lite av allt: freestyle, heelwork to music, handling, lydnad, drag och så sök som vi precis börjat med. Just söket är jag lite osäker på om vi ska fortsätta med då han har en (enligt mig) alldeles för hög stressnivå när vi kör det.
Vi har gått 2 kurstillfällen i det (av 6 tror jag), men planerar att gå hela kursen ut så får jag se hur jag lägger upp det sen.

Nu har jag äntligen gjort ett halvklart program till Märsta-Sigtuna BKs freestyle-tävling den 12 maj. Tror det kan bli riktigt bra om jag fortsätter träna aktivt nu fram till dess. Heelwork-programmet har varit klart ett bra tag och det känner jag mig nöjd med, så det blir bara lite slipning där.

Helgen efter FS/HtM-tävlingen åker jag ner till Hässleholm och ställer ut också, första gången jag ställer i de regionerna så det ska bli skoj och se om man ser något nytt på ryss-sidan. Hoppas på att det kommer över några från Danmark också!

I söndags var vi och träffade nästan hela Ooo-maffian och självklart lilla Kanin! 2 hela veckor var hon då och hade öppnat ögonen natten innan. Hur gullig som helst! Så himla kul att följa utvecklingen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0